waarom ik reis - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Charlotte Slotboom - WaarBenJij.nu waarom ik reis - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Charlotte Slotboom - WaarBenJij.nu

waarom ik reis

Door: Charlotte Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

23 Maart 2015 | Australië, Adelaide

Nu ik al meer dan 3 weken on the road ben, begin ik mij af te vragen wat ik eigenlijk hier doe. Dat klinkt misschien raar, maar als ik andere reizigers om mij heen hoor, dan zeggen ze vaak dat ze alles in Australië willen zien. Ze reizen af naar de andere kant van de wereld om alle mooie plekken te zien, wat foto's te maken met Uluru, wat foto's op het strand en dan misschien nog een beetje werken om langer te blijven. Maar waarvoor dan? Reizigers die zeggen dat ze hier willen wonen en proberen hun 2de werk visum te verdienen. Begrijp me niet verkeerd, maar daar ben ik totaal niet mee bezig. Ja, ik wil graag de mooie plekjes van Aussie zien, zeker. Maar daarom ben ik niet hierheen gegaan. Ik wil genieten van het reizen, ervaringen mee maken waardoor ik kan groeien en ontwikkelen. Ik wil leren om goede vrienden met mijzelf te zijn en het daarom minder erg te vinden om alleen te zijn. Ik wil mijzelf leren accepteren, genieten van het leven ook al is dat niet altijd even leuk en mooi, of zoals ik zou willen dat het zou gaan. Reizen en het on the road zijn, is voor mij nummer 1, een andere cultuur leren kennen, mensen ontmoeten en vooral go with the flow. Ik hoef niet perse alle mooie plekjes te zien van Australië, dat wil zeggen, niet meteen alles in deze reis. Er zijn wel een aantal plekken die ik graag wil zien en waarvoor ik voor Australië gekozen heb, maar daarmee is niet alles gezegd. Reizen is voor mij een soort leerervaring, leren genieten van het leven zonder alles zo zwaar op te vatten. Acceptatie van de dingen zoals ze zijn geweest, zoals ze zijn, en wat er komen gaat. Alleen hoe je tegen het leven aan kijkt heb je in de hand. Voor de rest zwier je mee op e golven van de tijd.

Ik weet niet wat ik wil, of wat ik in de toekomst wil. Maar moet ik daar nu al over na denken? Voor nu houdt ik mij vooral bezig met wat er nu gebeurt. Mijn lieve oud oom die in het ziekenhuis is beland en pas geleden zijn eerste telefoontje heeft gepleegd met zijn broer in Nederland. Wat was dat mooi om bij te wonen! Twee broers allebei aan het uiteinde van de wereld, die elkaar naar jaren weer horen. Mijn oud oom is 50 jaar geleden naar Australië vertrokken om daar te gaan wonen met zijn 9 kinderen. Geen familie geen vrienden kwamen over, broers die elkaar uit het oog verloren. Ome jan is met een te lage bloed druk met spoed opgenomen in het ziekenhuis, maar bij het horen van zijn broer aan de andere kant van de lijn, schoot zijn bloeddruk weer omhoog naar een gezonde hoogte.

Elke keer als ik op bezoek ga bij ome jan, moet ik hem ook een kus geven, want zegt hij, je ben tenslotte ook familie.

  • 23 Maart 2015 - 16:39

    Elly Kooyman:

    Lieve Charlotte,

    Wat een mooie wijze woorden,zo denk ik er ook over...niet alles hoeven zien...maar veel genieten..van wat je tegenkomt...je doet het goed..

    De broer van Oom Jan....Oom Wim.....heb ik al na een bezoekje..een kus gegeven zo vertrouwd voelde ik me met hem.

    Ik ben zo blij dat ik een heel klein stukje heb meegeholpen met de hernieuwde relatie met zijn broer uit Nederland.

    Geniet veel...en ben benieuwd naar je nieuwe baantje...hoop dat het lukt..

    Hou van je,kus Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Afscheid

17 Augustus 2015

leven met Robert de wereldreiziger

01 Juli 2015

leven in de natuur

23 Juni 2015

avonturen in Queensland

28 Mei 2015

Roadtrip
Charlotte

Mijn wereldreis verslag. Verhalen over wat ik mee maak, denk en voel tijdens mijn reis. Mijn reis begint op 23 februari 2015. Ik stap op het vliegtuig naar Sydney, Australië. Alleen, met mijn backpack en mijzelf. Zonder echt doel of eindbestemming, puur reizen voor het reizen. Nieuwe ervaringen, uitdagingen en ontmoetingen.

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5697

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: